Το ηφαίστειο Σίβελουτς στη χερσόνησο Καμτσάτκα στη ρωσική Άπω Ανατολή εκλύει τέφρα σε ύψος 10 χιλιομέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο Itar-Tass, το οποίο επικαλείται τη γεωφυσική υπηρεσία της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών.
Οι ρωσικές αρχές δήλωσαν ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για τις αερομεταφορές, λόγω της ηφαιστειακής δραστηριότητας.
Προς το παρόν το Σίβελουτς δεν απειλεί κατοικημένες περιοχές.
Πρόκειται για το βορειότερο ηφαίστειο στη χερσόνησο Καμτσάτκα. Βρίσκεται σε υψόμετρο 3.283 μέτρων και έχει έναν γιγαντιαίο πυρήνα, γνωστό ως ‘ νεαρό Σίβελουτς’ που βρίσκεται σε υψόμετρο 2.500 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Το ηφαίστειο με κρατήρα 1,5 χιλιομέτρων είναι ενεργό από το Σεπτέμβριο του 1980 και τέθηκε υπό διαρκή επιτήρηση.
Στο μεταξύ ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών Γκουίντο Βεστερβέλε ακύρωσε μια προγραμματισμένη επίσκεψή του στο Σουδάν, εξαιτίας ενός ηφαιστείου που άρχισε να δραστηριοποιείται στη γειτονική Ερυθραία, σύμφωνα με τους Γερμανούς αξιωματούχους.
Ο Βεστερβέλε έπρεπε να ταξιδεύσει από το Βερολίνο στο Χαρτούμ και το νότιο Σουδάν, το οποίο στις 9 Ιουλίου να κηρύξει την ανεξαρτησία του.
Ωστόσο, ματαίωσε τη σχεδιαζόμενη επίσκεψή του λόγω του ηφαιστειακής τέφρας που υπάρχει στην ατμόσφαιρα. Ο Γερμανός υπουργός προτίθεται να επισκεφθεί το Σουδάν την επόμενη εβδομάδα, εφόσον κοπάσει η τέφρα του ηφαιστείου.
Δύο αεροδρόμια στο Μπουένος Άιρες άνοιξαν σήμερα, μετά από το κλείσιμό τους λόγω της ηφαιστειακής τέφρας του ηφαιστείου Πουγιέουε της Χιλής.
Χθες αργά το βράδυ το αεροδρόμιο του Μοντεβίδεο άρχισε πάλι να λειτουργεί μετά από κλείσιμό του για τον ίδιο λόγο.
Ηφαιστειακή τέφρα κάλυψε ωστόσο και το Περθ της Δυτικής Αυστραλίας με αποτέλεσμα να ακυρωθούν όλες οι πτήσεις.
Το σύννεφο της ηφαιστειακής τέφρας που μετακινήθηκε δυτικά της Αδελαϊδας και της Μελβούρνης επέτρεψε το άνοιγμα των αεροδρομίων στις πόλεις αυτές μετά από μια διακοπή που κράτησε αρκετές ημέρες.
Σύμφωνα με το κέντρο παρακολούθησης της ηφαιστειακής τέφρας στο Ντάρβιν, το ηφαιστειακό σύννεφο είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα και το χαμηλότερο σε υψόμετρο 4.570 μ. δημιουργεί πρόσθετο κίνδυνο για την αεροπορία.
--
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου